Un joc plin de idei mărețe, obiective îndrăznețe, distracție, strategie și… MENTALITATE?
Alege-ți tabăra și ajută o echipă de oameni de știință să-și îndeplinească obiectivele. Cucerește lumea cu invenții ciudate sau salveaz-o de la distrugere și dezvoltă-ți MENTALITATEA DE CREȘTERE.
(pentru copii și adulți cu vârsta peste 8 ani; pentru 2,3 sau 4 jucători)
De îndată ce ți-ai ales personajul, scopul jocului este să acumulezi puncte de progres ca să cucerești sau să salvezi Pământul de amenințări.
Jocul se termină când un jucător acumulează 10 puncte de progres.
Cum acumulezi puncte de progres? Simplu. Vei avea la dispoziție un set de resurse cu care vei putea începe misiuni noi, vei putea să-ți îndeplinești obiectivele și vei putea achiziționa tot felul de avantaje de-a lungul jocului. Îți spuneam mai devreme că resursele pe care le cunoști în mod normal nu sunt o problemă pentru Ama, Zing, Vanessa și Eugeniu. În schimb, vei juca cu altfel de resurse. Acele resurse de care avem nevoie cu toții ca să ne dezvoltăm, să creștem și să devenim mai buni.
Cu ajutorul resurselor vei putea să achiziționezi acele avantaje care te ajută să câștigi jocul:
Fiecare dintre ele îți vor aduce puncte de progres sau avantaje de care să te folosești în timpul rundelor de joc. Poți vedea avantajele și punctele scrise pe fiecare carte. Folosește cartonașul cu costuri ca să te familiarizezi cu costul fiecărui avantaj.
Perfect!
Acum că știi care sunt resursele de care te vei folosi și care sunt cărțile care îți aduc puncte de progres, mai am un singur lucru să-ți arăt înainte să-ți explic regulile jocului.
CĂRȚILE cu Mentalitate de Creștere și cele cu Mentalitate Fixă
Îți spuneam mai devreme de acea abilitate care îi va ajuta pe oamenii de știință să-și atingă mai repede obiectivele: Mentalitatea de Creștere (MC). Pe lângă resursele inspirate de Mentalitatea de Creștere, în joc vei găsi și opusul ei, numit Mentalitatea Fixă (MF). Mentalitatea fixă te încetinește atunci când vrei să-ți atingi un obiectiv, să-ți îndeplinești un vis sau, pur și simplu, când îți dorești să faci un anumit lucru cât de bine poți.
Jocul conține 14 cărți cu Mentalitate de Creștere care îți vor oferi avantaje în turele de joc și 14 cărți cu Mentalitate Fixă care vor încerca să-ți pună bețe-n roate.
REGULILE JOCULUI
1. ALEGE CĂRȚILE ÎN FUNCȚIE DE NUMĂRUL DE JUCĂTORI
Jocul poate fi jucat de 2, 3 sau 4 jucători. Fiecare jucător își alege mai întâi eroul, apoi alege cărțile de joc pentru eroul respectiv, de aceeași culoare. Fiecare erou are 2 PLANURI, 1 Î.N.C.Ă. (Încercări Nenumărate cu Ambiție), 4 MISIUNI și OBIECTIVE ÎNDEPLINITE. După ce selectați cărțile potrivite pentru eroii pe care i-ați ales, lăsați deoparte cărțile pentru ceilalți eroi care nu sunt în joc. Apoi, mai rămâne să selectați numărul de DEZVOLTĂRI care conțin puncte de progres, în funcție de numărul de jucători. Pentru 2 jucători, rămân în joc 5 cărți de tipul DEZVOLTARE cu puncte de progres, pentru 3 jucători rămân 7 cărți. Dacă sunt 4 jucători, atunci jucați cu toate cărțile din pachet. Indiferent de numărul de jucători, jocul se joacă cu toate RESURSELE și cu toate cărțile de Mentalitate de Creștere și Mentalitate Fixă.
2. ARANJAREA JOCULUI
Înainte să începi jocul, este nevoie să aranjezi cărțile în teancuri separate care conțin: Resurse, Dezvoltări, Planuri, Î.N.C.Ă., Misiuni și Obiective Îndeplinite, MC și MF. Misiunile și Obiectivele Îndeplinite, Planurile și Î.N.C.Ă. grupează-le în teancuri separate pentru fiecare erou. MISIUNILE și OBIECTIVELE se aranjează în teancuri cu partea cu MISIUNEA în sus. PLANURILE și Î.N.C.Ă. stau cu fața care conține punctul de progres în sus. În final, RESURSELE, DEZVOLTĂRILE, cărțile cu MC și MF stau în teancuri cu fața în jos. Fiecare teanc se amestecă înainte de începerea jocului.
După ce ai aranjat toate teancurile, trage 5 resurse din pachet și aranjează-le cu fața în sus. Aceasta este zona de resurse, unde vei putea face schimb de resurse la momentul potrivit.
Vei obține o aranjare ca în imaginea de mai jos:
Fiecare jucător primește la începutul jocului un EROU, o carte cu COSTURI pentru fiecare avantaj, o MISIUNE (la alegere din cele 4) și un PLAN în funcție de eroul pe care l-a ales. Le poți deosebi ușor după culori: VERDE pentru Eugeniu, ROZ pentru Vanessa, GALBEN pentru Ama și ALBASTRU pentru Zing. Astfel fiecare jucător începe cu 2 puncte de progres.
Jucătorul aranjează cărțile în fața sa astfel:
3. DESFĂȘURAREA JOCULUI
Prima tură
Jocul se joacă în ture individuale, la fel ca majoritatea jocurilor de cărți. Decideți cine începe jocul. Apoi urmează următorul jucător din stânga celui care a început și tot așa până când completați fiecare prima tură.
La începutul turei, jucătorul trage 2 cărți cu resurse din pachet. În timpul unei ture, un jucător poate achiziționa avantaje cu resursele pe care le are în mână. Pentru că începe cu un PLAN în joc, poate face schimb de resurse cu zona de resurse sau cu pachetul de resurse și se poate folosi de DEZVOLTĂRI după ce le achiziționează.
SCHIMBUL
În tura sa, fiecare jucător poate schimba resurse cu zona de resurse sau cu pachetul de resurse. Schimbul se desfășoară astfel: jucătorul ia din zona de resurse o resursă de care are nevoie și lasă în locul ei o resursă din mână sau jucătorul lasă jos o resursă din mână și trage o resursă nouă din pachet, fără să știe ce resursă trage. Resursa la care renunță atunci când face schimb cu pachetul se lasă lângă pachetul de resurse, cu fața în jos, în zona pentru cărți decartate. Dacă jucătorul deține un singur PLAN, poate schimba o singură carte pe tură. Dacă jucătorul deține 2 PLANURI, poate schimba 2 resurse pe tură.
Un jucător poate schimba de câte ori dorește oricare 3 RESURSE IDENTICE pentru o RESURSĂ la ALEGERE, atunci când achiziționează un avantaj. De exemplu, 3 X EFORT = 1 PERSEVERENȚĂ. Schimbul are loc astfel: în momentul în care un jucător plătește costul pentru un avantaj, poate alege care sunt cele 3 RESURSE IDENTICE pe care le plătește în locul uneia la alegere.
ACHIZIȚIONAREA AVANTAJELOR
În tura sa, fiecare jucător poate achiziționa avantaje precum PLANURI, Î.N.C.Ă. sau DEZVOLTĂRI, poate îndeplini OBIECTIVE sau poate începe alte MISIUNI. MISIUNILE, OBIECTIVELE, PLANURILE SAU Î.N.C.Ă. îți aduc atât puncte de progres, cât și beneficii extra. De exemplu, dacă ai două PLANURI poți face 2 schimburi într-o tură. Dacă ai Î.N.C.Ă., la începutul turei vei trage 3 cărți cu resurse în loc de 2. Scopul este să avansezi cât de mult poți în fiecare tură prin achiziționarea avantajelor și a punctelor de progres, folosindu-te de resursele pe care le ai în mână. Atunci când vrei să achiziționezi un avantaj, lași din mână contravaloarea lor în resurse în zona pentru cărți decartate.
RESTUL TURELOR
După prima tură, cărțile de MENTALITATE intră în joc. La începutul fiecărei ture, jucătorii trag câte o carte MC sau MF și respectă ce este scris pe ea. Începem cu MC și continuam turele alternativ cu MF și MC. Astfel, în tura a doua, jucătorii încep prin a trage o carte cu MC și respectă ce este scris pe ea. Fiecare jucător trage o carte cu MC, până când îii vine din nou rândul jucătorului care a început jocul. Apoi, în tura 3, trag o carte cu MF și respectă ce este scris pe ea. Din nou, fiecare jucător trage o carte cu MF când îi vine rândul, până când ajungeți la jucătorul care a început jocul. Repetați acest ciclu până la finalul jocului.
Fiecare carte cu MC și MF îți aduce avantaje sau dezavantaje pentru tura în care le tragi. De exemplu, o carte de MC te poate ajuta să tragi o resursă în plus sau să schimbi o resursă în plus. O carte de MF te poate face să tragi cu o resursă în minus sau să îți permită să schimbi cu o carte mai puțin decât în mod normal.
După ce tragi cartea de MC sau MF, tura continuă în mod normal, cu condiția să respecți ce este scris pe carte. Tragi cărți cu resurse și le folosești ca să avansezi în joc și să câștigi puncte de progres. La finalul turei, carțile de MC sau MF se pun înapoi în teancul lor, cu fața în jos, la fundul teancului de MC sau MF.
REGULI și COSTURI PENTRU ACHIZIȚIONAREA AVANTAJELOR
care îți aduc puncte de progres.
MISIUNE: Valorează un punct de progres. Ca să achiziționezi o misiune vei avea nevoie de următoarele resurse: ÎNVĂȚARE + ECHIPĂ + GREȘEALĂ + EFORT. În continuare poți transforma MISIUNILE în OBIECTIVE ÎNDEPLINITE. Atunci când nu mai sunt misiuni de achiziționat pentru eroul pe care l-ai ales, nu mai poți achiziționa misiuni. Trebuie să obții puncte de progres prin alte mijloace.
PLAN: Valorează un punct de progres. În plus, planul îți oferă și un avantaj. Poți schimba o carte cu zona de resurse sau cu pachetul de joc. 2 Planuri îți dublează acest beneficiu. Ca să achiziționezi un plan vei avea nevoie de următoarele resurse: ECHIPĂ + ÎNVĂȚARE. Poți achiziționa maxim 2 PLANURI. Ai nevoie de 2 PLANURI ca să-ți transformi MISIUNILE în OBIECTIVE ÎNDEPLINITE. Planurile se așează înaintea ta cu partea care conține punctul de progres în sus.
OBIECTIVE ÎNDEPLINITE: Valorează 2 puncte de progres. Ca să îndeplinești un obiectiv vei avea nevoie de următoarele resurse: 2 X GREȘEALĂ + 2 X PERSEVERENȚĂ + EFORT. După ce lași aceste resurse în zona pentru resurse decartate, întoarce o carte cu MISIUNE pe cealaltă parte ca să îndeplinești obiectivul. Poți îndeplini un OBIECTIV doar dacă ai o carte de tipul MISIUNE. Poți îndeplini obiective doar după ce ai achiziționat 2 PLANURI. După ce un jucător îndeplinește un OBIECTIV, zona de resurse se schimbă cu resurse noi din pachet.
Î.N.C.Ă. (Încercări Nenumărate cu Ambiție): Valorează un punct de progres. În plus, Î.N.C.Ă. îți oferă un avantaj. La începutul turei tragi 3 cărți de resurse din pachet în loc de 2. Ca să achiziționezi Î.N.C.Ă. vei avea nevoie de următoarele resurse: GREȘEALĂ + EFORT + PERSEVERENȚĂ. Î.N.C.Ă. se așează înaintea ta cu partea care conține punctul de progres în sus. După ce achiziționezi Î.N.C.Ă, poți achiziționa DEZVOLTĂRI.
DEZVOLTARE: Dezvoltările îți aduc câteva avantaje secrete de-a lungul jocului. Ele sunt secrete pentru ceilalți jucători. De aceea, atunci când le achiziționezi, te poți uita la ele și apoi să le plasezi înaintea ta cu fața în jos. Apoi, în următoarele ture, te poți folosi de acel avantaj (o singură dată pe joc) oricând dorești. În acel moment, cartea pe care o folosești se întoarce cu fața în sus și rămâne așa pe tot parcursul jocului. În plus, unele cărți de DEZVOLTARE pot conține câte un punct de progres. Aceste puncte le poți ține cu fața în jos până când aduni în total 10 puncte. Ceilalți jucători nu vor ști câte puncte ai de fapt până ce nu va fi prea târziu. Ca să achiziționezi o DEZVOLTARE vei avea nevoie de următoarele resurse: 2 X EFORT + 2 X PERSEVERENȚĂ. Când nu mai sunt dezvoltări de achiziționat trebuie să obții puncte de progres prin alte mijloace. Poți achiziționa DEZVOLTĂRI doar după ce ai achiziționat deja Î.N.C.Ă.
Înafară de condițiile pe care tocmai ți le-am prezentat nu există o ordine anume în care trebuie să achiziționezi avantajele ca să avansezi în joc. Tu îți faci singur strategia. Poți câștiga în zeci de feluri folosindu-te de combinații de MISIUNI, OBIECTIVE ÎNDEPLINITE și DEZVOLTĂRI. Totuși, recomandarea noastră este să achiziționezi la început PLANURILE și Î.N.C.Ă. ca să te bucuri de avantajele extra pe care ți le oferă.
CE FAC CÂND PIERD PLANURILE SAU Î.N.C.Ă?
Există 2 cărți de tipul FM care îți strică planurile sau te fac să pierzi Î.N.C.Ă. În acest caz, cărțile respective se întorc pe cealaltă parte unde lipsește punctul de progres. Dacă ai un singur PLAN, se întoarce planul cu partea fără punct de progres în sus. Dacă ai 2 PLANURI, se întoarce o singură carte dintre cele două. În continuare te vei bucura de beneficiile acestor cărți, dar punctele nu se vor număra la total. Îți poți recupera punctele dacă plătești din nou resursele pentru fiecare. În acest caz, cărțile se întorc cu partea care conține punctul de progres în sus.
CE FAC CÂND SE TERMINĂ RESURSELE?
Când se termină pachetul de resurse, resursele decartate pe care jucătorii le-au folosit până acum ca să achiziționeze avantaje se amestecă și se creează un nou pachet de resurse. Ca și în viața reală, resursele precum efortul pe care îl depunem, perseverența de care dăm dovadă, învățarea, colaborarea cu cei din jurul nostru prin care formăm echipe și provocările pe care le întâlnim și din care învățăm cum să fim mai buni nu se termină niciodată.
FINALUL JOCULUI
Jocul se termină atunci când un jucător a ajuns la 10 puncte de progres. Poți vedea în exemplul de mai jos cum arată o combinație câștigătoare.
Alte moduri prin care poți juca MIND.SET.GO!
PROVOCARE
Dacă îți dorești o provocare, poți alterna cărțile cu Mentalitate Fixă și cele cu Mentalitate de creștere. Astfel, într-o tură, jucătorii trag alternativ una dintre cele două cărți în loc de o singură categorie de cărți.
SIMPLIFICAT
Atunci când îți dorești o variantă mai simplă a jocului, poți elimina cărțile cu Mentalitate Fixă și cele cu Mentalitate de Creștere. În rest, jocul se joacă la fel: tragi resurse, achiziționezi avantaje și câștigi cursa către cele 10 puncte de progres.
UN SINGUR JUCĂTOR
CREAZĂ-ȚI PROPRIILE REGULI
Ne dorim să te distrezi atunci când joci MIND.SET.GO!. Așa că ești liber să îți creezi propriile reguli. Poți juca până ajungi la mai multe sau mai puține puncte de progres. Poți atribui celor 4 eroi anumite abilități (de exemplu, atunci când joci cu ZING, poți avea în fiecare tură o resursă în plus – cum ar fi ÎNVĂȚAREA; când joci cu VANESSA, poți avea altă resursă în plus în fiecare tură – PERSEVERENȚA… și așa mai departe).
UN MESAJ DIN PARTEA NOASTRĂ
Sperăm că te vei distra în timp ce joci MIND.SET.GO!. Știm că s-ar putea să pară că sunt multe reguli, însă odată ce începi să joci le vei înțelege mult mai ușor. Joacă câteva runde de test, cu cărțile pe față, ca să înțelegi mai bine lucrurile de bază.
Ai aici un rezumat:
În timp ce bătălia dintre cele 2 tabere (G.O.O.D și E.V.I.L) este fictivă, Mentalitatea de Creștere și resursele din joc nu sunt. Sunt acele lucruri de care avem nevoie fiecare dintre noi ca să ne atingem obiectivele mai repede, să fim pregătiți în orice situație și să ne adaptăm rapid la orice schimbare. Dacă îți dorești mai multe resurse ca să îți dezvolți MENTALITATEA DE CREȘTERE, te așteptăm pe website-ul WWW.COPIIREMARCABILI.RO unde poți să găsești cărți grozave și alte jocuri distractive în curând.
© Copyright 2024 Copii Remarcabili. Website creat de webactiv.ro